آموزش مدلسازی ماشین در تری دی مکس برای افراد مبتدی
فقط از شکل سخت یک سوی جسم باید مدلسازی کرد و المانهایی مانند در، دستگیره و چراغها را به وجود آورد. Bonder را انتخاب کنید و دکمه shift را فشار دهید و روی محور × بکشید تا مدل سه بعدی ساخته شود. بعد میتوانید شروع به مدلسازی سپر، کاپوت و پنجرهها کنید. از ابجکتهای صفحه جدید مدلسازی کنید و به چراغهای جلو و عقب شکل دهید.
تنظیم پیشزمینه/ آبجکت مسطح
تصاویر پیشزمینه را تنظیم کنید. یعنی از بخش Create یک Plane بسازید، یک متریال به آن اعمال کنید. سپس در پنجره متریال، از قسمت bitmap تصویر یک نمای ماشین را انتخاب کنید. برای هر نمای ماشین باید همین کار را انجام دهید.
نمای هر چهار طرف اتومبیل را بسازید. سپس روی محور y حرکت دهید. به Editable Poly تغییر دهید. و کلیک راست کنید و به Object Properties بروید و See Through را فعال کنید.
اگر به مدل سازی در نرم افزار تری دی مکس علاقه مندید این مطلب را هم بخوانید: آموزش نحوه ساخت مدل سه بعدی مبلمان به کمک ۳ds max
شکل ناصافی بسازید
به وضعیت Vertex بروید تا روی شکل ناصاف پیشزمینه کار کنید.
به نمای Top بروید و نقاط بالا و پایین را روی پیشزمینه هماهنگ کنید.
حالا شکل سه بعدی و ناصاف سمت چپ را داریم.
هندسه بیشتری اضافه کنید
در Edge Mode، اگر از تب ابزار Graphite Modeling استفاده میکنید، با استفاده از Insert Loop دو حلقه اضافه کنید؛ یا از Ring and Connect استفاده کنید.
رئوس را به طور هموار قرار دهید. از Cut استفاده کنید تا حلقه جدیدی به وجود آورد و پنجرهها را جدا کند.
اکنون هر خط عمودی نقاط منحنی را بسازید. به خاطر لبههای منحنی جدید باید چنین کنیم. یک خط را انتخاب کنید و Hide Unselected را کلیک کنید. در نمای Front، نقاط را روی لبههای جدید کمی حرکت دهید تا خط کمی انحنا بیابد. وقتی کارتان تمام شد روی Unhide کلیک کنید.
آموزش نحوه سه بعدی کردن اتومبیل در نرم افزار تری دی مکس (تصویری)
بهترین نرم افزارها برای طراحی اتومبیل، طراحی صعنتی و طراحی مبلمان
۴ تا از بهترین سی دی ها و دی وی دی های آموزش نرم افزار ۳dsmax
دهید ,روی ,یک ,سه ,پیشزمینه ,شکل ,سه بعدی ,را انتخاب ,انتخاب کنید ,کنید و ,دی مکس
درباره این سایت